Avslutningsdikt del 3

Smeknamn är lite av Zundas grej,

Ibland vet man tom inte vad man ska kalla sej

Man kommer som ny och namnet är klart

Det blir från start en jäkla fart

I år var det Cissi som fick stå pall

Hon han inte ens gå in i hall

Det räcker med att någon hör fel och gissar

Medan du själv kanske är ute och kissar

Nog om smeknamn och denna säsong

Jag har trivts och fått en bronsmedaljong

 

 

I säsongerna 7 jag haft nöjet att klä mig i blått

Jag har älskat alla stunder och kommer att sakna det så smått

Men minne jag tar med i text, bild och färg

Ni finns på ytan och ända in i min ryggmärg

 

Här och nu slutar min Zundaresa

Och jag vill att alla lovar och svär, att ikväll sjunga sig hesa

För jag vill minnas denna kväll som strösslet på min mjukglass

Och förhoppningsvis minnas och le, när jag gör nästa löppass

Det kommer dock att dröja, kan jag lova

För efter ikväll kommer jag verkligen behöva sova

 

Jag älskar var och en här inne

Ni finns alltid i mitt hjärta och minne

Jag är en zessa och så kommer det alltid att vara

Så känner nog alla, till och med Clara

 

Jag har fått vänner för livet i detta lag

Och vem vet jag kanske återvänder en vacker dag

Tack för att ni är ni och får mig att må så här bra

Lyft nu på glasen, håll ton och säg hurra!

 

 


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0