Avslutningsdikt del 2


Vi började fighterna borta mot Vändelsö
Och alla vet ju att mot dem är det bara att gå ut med inställningen att dö
Det smäller och kropparna blir blå
Men vi satt på kompetensen och de var bara små
Vi trummade på och låg bra till efter flera fighter
Det var intressant och läsa matchreferat på en del siter

 


Sara B inledde säsongen kanon och med klubba hon trolla
Plötsligt blev hon sjuk och bland penicillin bolla
Jag har då aldrig sett på maken
Hon fick säkert även sätta febertermometen i baken
Fast det måste vara något med att heta Sara
För även Jonassons såg ut som hon sprungit en hel mara
Sjukdom efter sjukdom intog hennes kropp
Och till och med i örat hon fick någon sorts waxpropp


 

Rent skade- och sjukdomsmässigt har säsongen känts som en lång vinterkräksjuka
Fast först när el capitano valde att champinjoner bruka
Mitt framför ögonen på folket i Hagunda
Det hördes en del väl valda ord, men de flesta valde att blunda
Spyan låg där så vacker bland lagets vattenflaskor
Händelsen spred sig bland vänner, som löpeld i skvallerblaskor
Värst tyckte nog Brännis att det va
Det var iaf vad hon sa


 

Jag kan skratta åt situationen och le
För vi zessor börjar bli vana att se
Fia hamna i kniviga situationer
Kanske nästa TV-succé? med tittarsiffror på miljoner


 

En viktig person jag faktiskt glömt hylla
Han har verkligen ställt upp och ibland vårt mål fylla
Han har funnits där för laget i vått och torrt
Gjort sitt bästa och nu valt en annan sport
Anders är värd all respekt han kan få
Även om han nu valt att gå
Vad hade hänt om inte han tagit vid förra året
Vi hade nog aldrig läkt det stora såret


Jag skulle kunna nämna alla namn vers efter vers
Men även jag förstå att det hade varit en pers
Att sitta stilla och höra Garpens röst ljuda
Fanns det ingen annan vi kunde bjuda?

 



Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0