Skön seger


Det kändes redan i måndags att vi skulle fixa matchen mot Sala idag. Alla veckans träningar har varit kanon, vi har spelat en massa (bästa sättet för oss zessor att lära oss) och diskuterat situationer. Vi blir bättre och bättre på spelsystemet och alla sliter verkligen som djur.



Redan på bussen idag märktes det att vi var tända (läs: alla satt lite för sig själva med musik eller bok och laddade) och revanchsugna från förra matchen mot Sala. Då torskade vi matchen med 2-3, men vann skotten överlägset (30-9). Dagens matchvärmningen gick riktigt bra, tempot var kanon och alla var fokuserade. Sedan gick allt enligt planen, vi följde taktiken och lyckades idag göra de mål som inte kom i hemmamatchen mot Sala.

Matchen i sig minns jag inte så mycket av (läs: har guldfiskminne). Men några saker bör jag nämna;

- Fia gör 4 nya poäng och blev även matchens lirare och inga minuter på botbänken blev det idag heller ;)

- Peters var grym i målet och gjorde några riktigt snygga reflexräddningar.

- Lyckades själv göra ett rätt snyggt mål tror jag, iaf om jag minns rätt. Fick på ett j-la dragskott rätt upp i nättaket efter pass från Brännis.

-Tosse sa att hon skulle göra två poäng under uppvärmningen ute och mycket riktigt, 2 p kom från Tosses klubba.

- Coach gjorde ett grymt jobb och bytte taktik precis i rätt ögonblick.

- Boxplayet var grymt!


- Alla zessor ska ha en stor klapp på axeln, vi slet som djur och om vi var tysta i bussen på vägen till Sala var bussresan hem ännu tystare =)

- Det märktes att det fanns en irritation mellan Salaspelarna, det både syntes och hördes. Synd, riktigt synd för det är ett bra lag som är riktigt roliga att möta.


Tabellen efter denna omgång




Vi tog ett kliv upp på tredjeplatsen med en match mindre spelad men den tar vi snart igen så serien blir intakt. Det känns inspirerande att veta att vi har riktigt roliga och viktiga matcher framför oss. Västerås som ligger i topp, det var vår fight som blev flyttad tidigare i höstas, så nu blir det fight X 2, kommer bli superskoj!

Dags att inta soffläge, fast skulle nog egentligen behöva lägga mig på spikmattan...

/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: Ola Rosengren

Hej!

Jo ditt målskott var riktigt snyggt och dessutom hade du en mycket snygg "bakom ryggen passning" som var värt ett bättre öde. Hoppas att ni tar VIB också, då blir det en riktigt bra serieavslutning.



Min fru såg 1:a matchen sedan "Sala" slutade. Hon sa: Är det Råsunda som kommer då följer jag med...

Ett betyg så gott som något :) mvh / Ola

2010-01-25 @ 12:01:37
Postat av: Garpen

Tack Ola!



Roligt att ni kom och tittade, alltid skönt med lite extra support på bortaplan.



Jag hörde nog publikens "åhh" när jag slog passningen bakom ryggen, alltid skoj att bjuda publiken på lite snyggt spel.

2010-01-25 @ 17:57:44

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0