Seger

Det är inte alltid man vinner matcher på ett vackert sätt utan ibland måste viljan fram också, men just nu är det bara 3 poäng som gäller oavsett . Dagens match mot Rönnby U såg stundtals ut som ett slagfält. Första perioden spelade vi riktigt bra, allt satt taktiskt och med lite tur hade kanske en eller två bollar till rullat in. Andra perioden var vår sämsta idag, det var slag och stundtals riktigt hawaiispel. I tredje tycker jag att vi höjer oss en aning och avslutar matchen på ett bra sätt.

SS gjorde mål idag, men vad hände med målgesten?


Jag satt större delen av matchen vid sidan idag och det kändes faktiskt riktigt nyttigt, speciellt när vi kört en del nya saker rent taktiskt. Man ser saker och ting på ett helt annat sätt vid sidan än på planen. Sedan var jag ju tvungen att se mig själv i protokollet och tog en 2:a (obstruktion) direkt i mitt första byte, säsongens första faktiskt. Rätt onödigt, men ibland är det svårt att göra inhopp och ha matchtempot i kroppen. Jag kan ju skylla på det iaf ;)


Div 1 Östra verkar ju annars vara den serien som svänger mest. Det spelar ingen roll om du är topp eller botten lag, alla tycks slå alla. Det är jämnt poängmässigt mellan många lag och fortsätter det så här kommer allt säkert avgöras i sista omgången...I like!


Nu är det bara att ladda batterierna för nästa helg är det säsongens roligaste match (enligt mig), Sala borta. Jag älskar att möta Sala, jag älskar golvet, publiken och hallen i sig. Efter förra matchen mot Sala då vi vann skotten med 30-9 men förlorade matchen med 1-3, finns inget annat i huvudet än revansch. Det vore så grymt skönt att åka hem om en veckan med 3 friska poäng i bagaget.


/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0