Dagen började och slutade på stranden

Gårdagen började och slutade på stranden. Efter lite träning begav vi oss alla till stranden och spenderade dagen där. Väl hemma bestämde jag och mamma att vi skulle bubbla och ha oss lite av en "förfest". Förfesten blev till 60 minuters bubblande och en hel del dricka =). Jag hann knappt byta om innan vi skulle vidare på middag. 

Vattnet blev varmt efter ett tag...thank god!


Middagen bestod utav en jättegod BBQ. Vi fick även potatissallad, kan ni förstå hur gott det var efter veckor med thaimat. Jag åt potatissallad som om det vore min sista måltid =)


Någon hade kopplat sin ipod till högtalarna och under kvällen kunde jag konstatera att personen i fråga hade en väldigt varierande musiksmak, allt i från Lugna favoriter till hårdrock, det fanns något för alla!


Efter middagen drog sällskapet ner till stranden, en promenad på ca 200 meter. Det tog lite väl lång tid för vissa att ta sig ner men ner kom dem. Själv åkte jag bil, flörtade med ett gäng thaiare med min hackande thailänska (läs: med de få ord jag kan) och vips hade jag en sittplats =) 


Lagom road i väntan på 12-slaget. Min majslykta hade jag koll på iaf =)


Nere på stranden fortsatte partyt, vi inväntade 12-slaget och tände sedan våra majslyktor och såg fyrverkerier från alla håll. Det är helmysigt att se himlen fyllas på med ljuslyktorna.



Skickade iväg min majslykta med tankar, ett tack och lycka inför 2010.



En massa fyrverkerier hann vi se, tom hela vägen bort till Koh Samed

Efter fyrverkerierna fick plötsligt alla för sig att bada och det blev lite av ”sisten i”. En del sprang (läs: vinglade ner i vattnet) med partyoutfiten på, en del sprang i nakna och andra i diverse underkläder. Jag agerade paparazzi och fick in en del sköna bilder. Nu kan jag köra utpressning mot grannarna ;)



Hittade en bh på stranden som någon måste ha slängt av sig på väg ner till vattnet


Det var en kanondag igår och idag var det som de flesta andra 1 januaridagar...sjukt jobbigt att ta sig upp ur sängen. Åh, ingen bakispizza fanns att beställa..hihi ;)


/Gnurpisch 


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0