Zundaslitet var tillbaka

Idag var det sjukstuga i Zundaland, vinterkräksjunkan hade tydligen kommit på besök. Det var med andra ord en tapper skara spelare som ställde upp inför match.



Det är aldrig roligt att förlora en match men det känns iaf lite bättre när man vet att laget gjorde sitt bästa och slet som djur för varandra. Vi var riktigt ineffektiva (speciellt jag själv) stundtals och satt inte de chanser vi hade medan Västerås var riktigt effektiva i sina avslut. Det var bra tempo och ett fysiskt krig i 60 minuter. Jag känner mig riktigt sliten i kroppen efter matchen. Jag har nog aldrig spelat en match tidigare som haft ca 3 utvisningar pga. snack. Utvisningsbåset hade täta besök matchen igenom.

Siffrorna 3-7 känns lite väl ojämnt, men som jag skrev innan var Västerås effektiva medan vi missade våra lägen. Jämför man med matchen borta mot Västerås var det ett helt annat Zunda som stod på planen idag.

Har inte kollat tabellen än men jag antar att allt mer eller mindre är klart nu så jag får väl säga GRATTIS Västerås till seriesegern och lycka till i kvalet.


/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: Göte

Jag kan bara tala för västra men det känns som att även i den serien så är steget från div 1 till elit för stort. Såg t.ex Balrog - Lockerud, som spelade i västra förra säsongen och vann den överlägset. Lockerud var bättre i år än förra säsongen och ändå fick de storpisk.

2010-02-18 @ 19:16:43
URL: http://rosten.blogg.se/

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0