Vardagsmatch kontra helgmatch

Serien börjar gå mot sitt slut och det återstår bara tre matcher. På ett sätt känns det som att serien bara försvunnit, jag har ju iofs missat te matcher (pga. resa) men samtidigt känns det som vi spelat hur länge som helst. Det senare alternativet beror nog på alla spellediga helger som vi haft denna säsong. Spellediga helger i all ära men om det resulterar i att vi ska spela vardagsmatcher föredrar jag att spela på helgen. Vardagsmatcher blir aldrig samma sak, för egen del är det stor skillnad;

Vardagsmatch:
Stressar en hel dag på jobbet och stressar till samlingen. Tiden att ställa om från jobb och stress till fokus på matchen är oftast väldigt kort och på det förväntas det att man presterar precis som vanligt. Fungerar inte riktigt, iaf inte för mig! Förutsättningarna är inte de bästa direkt!

Helgmatch:
- Jag får sova ordentligt och kommer utvilad och med ett fokus
- Jag har ätit rätt och vid rätt tidpunkt för att själv känna att jag kan prestera.
- Ingen stress till samlingen och uppladdningen blir precis som jag vill ha den



Tack och lov är årets upplaga av vardagsmatcher över och vi har haft fler än förväntat tack vare att vi varit snälla och ställt upp på de andra lagen. När vi själva frågat efter annat matchdatum har vi fått kalla handen tillbaka.

Frågan är om vi har tjänat på att vara snälla...

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0