Skön avslutning

Dags för ett långt inlägg, hoppas ni är redo...!

Då är jag hemma, nyduschad och har precis börjat känna efter var i kroppen det gör mest ont. Just nu känns det nog mest i hjärtat om jag ska vara ärlig. Att ha spelat sista matchen i Zundadressen och dessutom haft sååå skoj under de tre perioderna var verkligen den perfekta avslutningen. Vi gjorde vårt jobb, men eftersom Telge vann sin match hamnade vi till slut på en bekväm tredje plats. Men som jag nämnt innan, med tanke på hur det sett ut under säsongen med sjukdomar och skador är det en bedrift i sig att hamna på en tredje plats.

"Minelli"
Zundas bästa poängplockare 09/10



Noterat från matchen:

- Jag sprang runt med ett leende i nästan alla mina byten.

- Coach drag att sätta lagets tre bästa poänggörare i samma kedja inför sista perioden var ett schysst drag. Jag har aldrig sett en målkåtare kedja.

- Lisa lyckades gå om Fia i den interna skytteligan. Jag har nog aldrig sett Fia veva så mkt framför mål, allt för att få en poäng till.

- Vi gjorde mål i powerplay, har väl inte hänt på sjukt länge.

- Min kedjeformation med Brännis och Jolli fick äntligen ut resultat av vårt spel. Alla fick göra mål och vi blev sjukt nöjda med dagens prestation.

Vi (Brännis, jolli & jag) konstaterade idag under värmningen ute att vi lirat ihop nu i mer än en hel säsong. Kommer sakna mina två misiler längst fram =)


-  Vi fick ingen 2-minutare, bara det är värt en klapp på axeln.

- När det stod 9-1 på resultattavlan med några minuter kvar var det värsta anstormningen för att jaga in mål nummer 10, har nog aldrig sett laget skapa så många chanser på så kort tid innan.

- Coach kallade mig dammsugare idag, ska man ta det som en komplimang? *ler*

För egen del är jag riktigt nöjd med matchen i sin helhet. Fick göra 1+1 och dessutom slå några riktigt sköna passningar. Jag hamnade på en fjärde plats i vår interna skytteliga och med 3 missade matcher får jag nog vara nöjd.

Ps 1. Att Bajen slog Västerås med 4-3 känns ju som omgångens riktiga skräll. Inte den bästa starten för Västerås inför elitseriekvalet mot Sten Sture.

Ps 2. Fy satan vilken avslutningsfest det kommer att bli...Annelis kända kommentar "- bööörja grina!" lär nog dyka upp igen.

Ett STORT tack alla mina kära lagkamrater för en fenomenal avslutning på denna säsong!


LOVE each and everyone of you!


Dags att plocka fram spikmattan...

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0