Var tog lagkänslan vägen?

Jag har precis läst en artikel om en spelare i Köping (div 1 V) som nu blivit utlånad till Västerås (div 1 Ö) lagom till att övergångsfönstret stängts. För mig spelar det ingen roll vilket lag det gäller men jag måste säga att jag personligen har svårt att förstå hela den här grejen. Känner man inte som spelare samhörighet med sitt lag och vill slutföra serien i det lag man kämpat, slitit och visat hjärta för i flera månader?

Jag kan dock tycka att det är ok att spelare går till en högre serie för att hjälpa till och själv kunna utvecklas, men att gå till en annan div. 1 serie, nej det fattar jag inte riktigt. Bara för att ens eget lag har säkrat en plats i div 1 och varken kan åka ur eller vinna en kvalplats så betyder det väl inte att man släpper sitt lag och kör sitt eget race.

Har man inte ett ansvar gentemot laget ändå?

Som lag att ta in spelare i sin kamp om en kvalplats förstår jag, känner man att det behövs så visst. Men att som spelare byta serie (samma division) bara så där känns för mig märkligt och väldigt egoistiskt.

Men jag antar att det vi har i Zunda gällande samhörighet och lagkänsla är unikt som många säger. Att slutföra säsongen med sitt eget lag känns för mig som en självklarthet! (oavsett om man ligger i botten eller toppen)



/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0