En efter en droppade in

Klockan är efter 15 men jag är hemma precis som beräknat. Det har varit en intressant förmiddag och i kväll fortsätter ”äventyret”.

 

 

Jag började med att ta mig in till centralen, precis som det stod i sms:et. Väntade till 12.00 och då började jag nästan fundera på att messa Kirran och meddela att jag var på plats, men höll ut ett par minuter till.

 

Hade koll på tåget mot Västerås som det stod i messet ;)


 

Kirran


SS


SS och Kirran dök upp och sa ingenting om vad som väntade. Vi tog oss vidare till Rådmansgatan och där stötte vi på coach och Christian. Ska erkänna att jag då började tro att fler Zundaspelare skulle dyka upp, att det inte var en slump. Plötsligt puttade någon till mig lite och jag vände mig om och där stod min barndomskompis Lena. Kramkalas uppstod och jag frågade sedan; vad gör du här? Hon behövde inte säga något, jag insåg efter en sekund att Kirran hade ringt henne och bett henne joina gänget, riktigt skoj! Vi åt brunch och plötsligt droppade folk in, ansikten jag kände igen. Åsa kom först och då funderade jag på varför Jempa och Marre inte var där och jag hann inte ens sätta mig ner förrän även dem dök upp. Vi hade en mysig brunch men en massa snack innan vi skulle vidare.

 

Vi hamnade slutligen här:

 

Laserforce


Jag blev som ett barn igen och sköt hejvilt, lite läskigt att det var så mörkt och golvet så ojämnt men i det stora hela såååå skoj.

 

Nu har jag fått veta att jag ska infinna mig hemma hos SS vid 18-tiden, något uppklädd =)

 

Det roliga med allt det här är att Kirran och även de andra vet hur mycket jag avskyr att inte ha kontroll över vad som ska ske och därför är denna dag inte bara skoj utan även lärorik.

 

Dags att fräscha till sig...

 

/Garpen

 

 

 

 


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0