Tur i oturen

Som ni kanske såg på en av bilderna fick jag bärga min bil i Linköping. När vi skulle åka och äta middag i lördags hann min bil precis att parkera då vi hörde ett ljud och plötsligt såg en massa grön/blå vätska rinna ut under bilen och samtidigt kom lite ånga från motorhuven. Jag har aldrig sett så många förvirrade tjejer på en och samma plats innan, lite roligt faktiskt.


Hur som helst åt vi och lämnade bilen parkerad för att sedan under söndagen jaga en bärgare. Hittade en kanontrevlig bärgare som fick mig att inse att bärgare nog har ett av de mest uppskattade jobben. Det hela slutade med att Tosses bil fick åka med mig till parkeringen och ta tag i hela bärgningsbiten. 1000-tack för hjälpen Tosse, en guldstjärna. Åkte hem från Linköping utan bil och efter att ha pratat med verkstan har jag nu insett att vi verkligen haft tur i oturen. Tänk om det exempelvis hade hänt medan vi inte hittade till vandrarhemmet och var ute i skogen och virrade eller mitt ute på motorvägen…usch, vill inte ens tänka på det.

 

 

Det finns en mening med allting…

 

Nea drog upp bilen...hihi

Måste säga att jag trots allt som hände såg lösningarna och inte hakade upp mig på det faktum att jag inte hade någon bil längre. Visst det kostar men samtidigt är jag en erfarenhet rikare…

 

/Gnurpisch


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0