Helgen i L-köping

Förra säsongen var jag och Jempa ett radarpar när det gällde att hitta till nya hallar och platser. Vi behövde ingen GPS utan vårt teamwork fungerade 100 %-igt. I fredags när vi åkte till Linköping var inte Jempa med och min bil åkte vilse, big time. Vi var verkligen helt lost och kom väl så där 45 minuter efter alla andra och då hade vi mött både rådjur, rävar och reflexklädda hundägare mitt ute i skogen. Kartan vi hade sög, det var inte en gata rätt men vi hann och åka igenom hela Ljungsbro iaf..haha. Jempa kom tillbaka! =)

Lördag
Efter frukost och teori besökte vi Cloetta fabriken och köpte oss lite godis. Har nog aldrig sett så mycket kexchoklad på ett och samma ställe förut.

 

Kexchoklad åker på bandet (skitkvalitet på bild)

 

Efter lunch var det dags för första matchen mot Linköping och matchen slutade med 1-1 och vi gjorde allt annat än det vi skulle. Det måste ha varit en riktigt tråkig match att titta på.

 

På kvällen var det middag 20 minuters bilväg från där vi bodde och det var då bilen gick sönder, precis när vi parkerade. Snacka om tur i oturen. Jag har aldrig sett så många tjejer så förvirrade...haha. Mer om det i ett annat inlägg.

 

 

Efter allt drama avslutades kvällen med mys, frågesport och lekar. Vi körde avslappning och den klassiska stolsleken man lekte på födelsedagskalas som liten. Efter några minuter stod jag som segrare och ordningen är nu återställd =) Lisa som jag mötte i finalen drog till och med bort stolen när jag skulle sätta mig ner så där satt jag mitt på golvet som en vinnare. Det var ju trots allt en individuell tävling och dem brukar jag vara bra på ;)

 

Dagen slutade med att mina rumskamrater och jag pratade oss själva till söms…

 

Teori


Bossan, Elin och Ullis

 

Plupp & SS

 

A big NO NO...finn 5 fel =)




Tosse provade gungorna


Söndag

Förmiddagen handlade om teori och fotografering. Kirran var framme med kameran och jag har en känsla av att årets spelarbilder blir grymma.

 

 

Öberg fixar inför sin fotografering

 

På väg till teorin


När andra matchen mot Linköping drog igång var det ett annat Zunda som stod på golvet. Redan efter några sekunder stod det 1-0 efter en soloprestation av el capitano, ett av de snyggaste målen jag sett tjejen göra, slår nästan volleyskottet i SM-finalen med Balrog. Vi var grymma i 60 minuter och det syntes på resultattavlan också. 5-15 slutade matchen och det var även målrekord i Zundas historia. Känslan som jag hade under hela matchen kommer jag att ta med mig under säsongen. Det gjorde ingenting att jag flög över sargen minst två gånger, ingenting kunde rubba oss, en grym känsla!

 

Attityden säger allt…coach stod för helgens replik som alla verkligen tog åt sig av: ”- håll huvudet högt, annars åker kronan av”.

 

 

 

/Gnurpisch


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0