Ett gäng slitna zessor

Gårdagens äventyr på Willys får man lida av idag. Gick ut genom dörren vid 07.55 och kom hem 23.40 igår. Jag var nog inte ensam om att vara sliten när vi äntligen var klara med att räkna allt från blöjor till frysta räkor. Resultatet av gårdagens sena hemkomst blev att jag imorse snoozade i 1 h 15 min. Jag behöver min beauty sleep!

Men det var inte bara effektivt jobb igår, ett och annat skratt hördes i lokalen och även en och annan glasflaska/burk gå i kras. Själv badade jag i Willys olika sorters müsli och fick mig ett träningspass när 1 kg påsarna skulle räknas. De låg på hög och efter ett tag kändes det både i rygg och armar, men jag ska inte klaga för stackars Tosse skulle räkna ströbrödspåsar som låg i en kartong som öppnats fel. Hon fick liksom lirka sig in i kartongen (läs: väldigt litet hål) och varje påse hon plockade ut resulterade i ett skrapsår längs armen. Det var en röd Tosse som tittade fram efter ett tag.  Som om det inte var nog hade hon precis innan räknat ca 650 st tonfiskburkar…snacka om att dra nitlott efter nitlott =)

 

Men jag säger som jag brukar, hellre ett par inventeringsjobb än att behöva samla in pengar till laget genom att sälja diverse lotter och blommor. Pengar behövs ju alltid och kan man på köpet ha skoj med laget underlättar det ju hela situationen.

 

Ett par bilder hann jag med att ta mellan uträkningarna (ursäkta kvaliteten på bilderna, sunkig mobilkamera)

Min avdelning, men det var inte jag som var skyldig...jag lovar!

 

Passade på att få lite inspiration för mina knäckemackor =)

 

Tosse & Jea började räkna pastapåsarna medan jag och SS hade flingorna

 

Öberg och Emma var snälla nog att hjälpa till kvällen till ära...en extra guldstjärna!

 


En efterlängtad paus efter ca 2 h 30 min av  42, 44, 46, 48....

 

Det gäller att tungan rätt i mun eller hur Tosse? =)

 

Hemgång i mörkret 23:15


/Gnurpsich som kanske måste ta sig en powernap senare ikväll


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0