Vidare i DM

Det var som väntat en tuff kamp på banan, Hammarby styrde spelet men vi ångade på. Vi spelade med samma trupp som tog sig vidare från gruppspelskvalet tidigare i år, dvs. en A-lagsfemma med Lisa, Brännis, Jea, Tosse och jag och resten av laget var våra duktiga juniorer. Kicki i mål gjorde en kanonfight och stod för några riktigt sköna räddningar.



Det var tufft och halt men det var vi mentalt förberedda på. Vi tog ledningen med 1-0 och det stod sig in i 3:e perioden. Bajen lyckades trycka in bollen men med ca 3 minuter kvar gjorde Lisa 2-1 efter ett grymt förarbete av Brännis nere i sarghörnet.

Det var en stark laginsats och lite tur som tog oss zessor vidare till kvartsfinal i DM.

Nu till det mindre roliga...
Jag sa det efter matchen mot Vendelsö i början av div 1-serien och jag säger det idag igen. Jag tycker det är pinsamt att spelare står på banan och kallar motståndaren för h***, f**** och liknande ord. Visst jag köper diverse tjuvnyp och tufft spel för det hör matchen till, men det är absolut inte ok att spelare står och slänger ur sig ord efter ord som inte hör hemma på en innebandyplan. Jag skulle aldrig acceptera att min lagkapten, som representerar laget och föreningen, beter sig som det jag såg idag...PINSAMT! Synd att en riktigt bra spelare ska göra bort sig genom att bete sig som en omogen fjortis och inte ens ta diskussionen efter matchen. Väx upp och lägg energin på att bli den grymma spelare du kan bli...bara ett tips! 

Nu väntar Täby IS om jag inte har fel...


/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: Fia

Vilken tur då att det inte kommer hända så länge jag är din lagkapten iallafall.



Håller helt med... man kan göra "vad man vill" med kroppen (förstå mig rätt), men sånt där är bara patetiskt.



Grattis till vinsten bästa Glurp.



2009-10-24 @ 21:41:29
URL: http://fragorpadet.blogg.se/

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0