Seger mot Bajen

Det var en skön känsla i kroppen igår både före, under och efter matchen. Jag, Jolli och Tess var fikaansvariga och hade fixat lite extra mackor och tilltugg eftersom samlingen var redan vid 18.00.


Det var lite som coach kom in och sa vid samlingen…”-jag har egentligen inte så mycket att säga, ni vet vad ni ska göra. Det är precis den feelingen alla i laget har just nu, det finns en trygghet i allt vi gör. Coach har med sin ledarstil skapat ett lugn och en trygghet i laget som nog speglar sig utåt också, inte minst på senare tid. Det finns absolut saker vi måste jobba på och förbättra men allt har sin tid, ett steg i taget…

 

 

Coach
foto: Kirran


Det finns inte så mycket att säga om matchen egentligen. Vi var större och starkare och stod upp lite bättre, visst det fanns perioder där Bajen fick styra spelet men det var bara under korta perioder. ”Carey” (matchens lirare) gjorde en kanonmatch i vårt mål och fick hålla nollan, riktigt skoj!

 

Maria "Carey" Peters

 

I början av matchen blev det nästan lite frustrerande eftersom vi skapade chans på chans och kunde inte få in bollen. Min kedjeformation med Jolli och Brännis sa till varandra efter några byten att det kändes som att bollen låg på mållinjen och allt vi nu behövde göra var att peta in den, för så kändes det.

 

Det var utvisningarnas afton igår, lite synd att vi inte lyckades hålla oss på banan, speciellt i sista perioden, men vårt boxplay fick jobba och slita och gjorde det med bravur. Det var återigen en match där man inte ville att slutsignalen skulle ljuda, det fanns nog fler med mig som skulle kunnat stanna hela natten =)

 

Gårdagen fick mig att åter inse varför jag älskar sporten så mycket!

 

Ps #1. Mest nöjd igår var jag efter min tekning framåt, synd bara att min balans är så kass att jag snubblade bort hela läget, bollen förtjänade ett bättre öde ;)


Ps #2. Vi hade finfint besök på läktaren igår, mer om det i ett senare inlägg.

/Garpen


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0