Idrotten är inte rättvis

Det fick vi i Zunda känna på under dagens toppmatch mot Sala...

 

Det var lite av en tidig seriefinal mellan oss och Sala Silverstaden. Vi gjorde nog den bästa matchen hittills rent spelmässigt och jag tycker vi äger matchen rakt igenom. Vi vinner skotten med 31-8 och det tycker jag speglar matchen rätt bra.

 

Vi förlorar med 2-3 och visst, Sala är effektiva och gör 3 mål på 8 skott men det var fasiken inte rättvist någonstans. Vi hade skott i ribban, i stolpen, kryssribban...ja överallt men bollen ville inte in.

 

I första perioden kändes det lite som att båda lagen kände lite på varandra, inte speciellt många avslut men ändå ett rätt så bra spel. Andra perioden blir rätt märklig eftersom Sala åker på en hel del utvisningar och vi får spela en massa powerplay. Vi skjuter och skjuter men får inte in bollen, vinner skottstatistik i andra med  15-1. I tredje gör Sala två mål inom loppet av några minuter och vi reducerar till 2-3 med 12 minuter kvar. Men vi lyckas inte få in bollen trots 6-5 (läs: plockade keepern) de sista 5 minutrarna. En stor eloge till Salas målvakt som i mina ögon räddade Sala idag. Hon stod stundtals för sjuka TV-räddningar.

 

 

+
domarna, de var helt klart de bästa vi haft. Vi spelare fick göra upp ute på planen och de tillät hårt spel.

 

Spelet, vi zessor spelade bra innebandy, hade vi bara fått in några av de skott vi sköt hade matchresultatet spegla matchen lite bättre.

 

Underhållningen, jag tror publiken gillade matchen, det var verkligen en bra match med snygga målvaktsträddningar och kamp om varenda boll.

 

Det var helt klart den roligaste matchen att spela hittills, Sala är alltid roliga att möta och trots förlusten ser jag redan fram emot returen inför en hungrig bortapublik.

 

-
att vi inte kunde vinna  matchen, vi skjuter 31 skott men lyckas inte trycka in bollen.

 

Personligen:
Jag är nöjd med min egen insats bortsett från ett byte. Mina passningar satt idag och mitt fysiska spel fortsätter att bli bättre och bättre, kunde kanske ha önskat att några av mina skott hade gått in idag men det är bara att att ladda om inför tisdagens derby mot Hammarby.


Några märkliga bilder från Zundaland:


Någon hade smugglat in en dansbandsskiva, vi var självklart tvugna att lyssna men det hann inte gå mer än några sekunder innan coach kom inspringandes i omklädningsrummet och bytte skiva. Vad har vi då lärt oss av detta? Jo, coach gillar inte dansband, det ska var HÅRD musik =)



Hittade följande skylt utanför vårt omklädningsrum...försökte någon där uppe säga någonting? Kanske borde ha haft denna skylt under gårdagens matcher där det tydligen delades ut 2 st 2x10 minuter.



Fia tejpade sitt knä och plötsligt hade knät fått dubbelhaka =)

Så här tyckte jag att hon skulle göra






=)

/Garpen


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0