4 mot 4 är min melodi

Bussen rullade igår till Borlänge för fight mot bottenlaget Borlänge. Vi följde allt till punkt och pricka innan matchen men pga. en match innan som var jätteförsenad fick vi göra om uppvärmningen på planen. Det blev bara 25 minuter på planen innan, vilket var lite lite men vad ska man göra, bara att gilla läget.


Matchen började väldigt kaotiskt, vi såg rejält stressade ut och Borlänge hängde som ryggsäckar (läs: spelade man man) på oss över hela banan. Jag hade någon brud som sprang och stirrade mig i ögonen utan att bry sig om spelet. Tog jag ett steg åt vänster gjorde hon likadant, lite följa John över det hela. Jag kunde ha ställt mig vid sargen och bara stått och hon hade gjort likadant, sjukt stört.




Vi avslutade en bedrövlig första period med att kvittera till 2-2 och i andra perioden kom vi ut som ett nytt lag. Vi vann skotten med 20-8 i andra perioden och Borlänge orkade inte jaga oss i sitt "man man"-försvar och vi kunde rulla in några bollar.

Det blev i vanlig ordning ett par utvisningar och när det blev dags för spel 4 mot 4 hittade jag plötsligt hem. Först fick jag en rejäl macka av Jea, liknande den diagonalpass vi gör på uppvärmningen. Jag prickade in mitt första mål och i samma veva gjorde jag allt för att hålla mig stående på benen efter att nästan ha snubblat över Borlänges keeper. Bara 44 sekunder senare startade jag min löpning med boll på egen planhalva och gjorde min gubbe gumma och sedan var det bara att springa rakt fram och sprätta upp bollen. Fick leverera en ass till Minelli också i powerplay så 2+1 för dagen är jag nöjd med.


Det var en märklig match men väldigt nyttig. "Man man"-försvar möter man inte varje vecka så vi fick hitta en lösning till det spelet också. Trots underläge i början av match var jag aldrig orolig, insåg rätt snabbt att Borlänge aldrig skulle orka spela "man man"-försvar hela match igenom på det sätt som krävs och att de dessutom inte hade konditionen för det.

Vi plockade 3 poäng till och nu vänder serien. Vi har inte mött Västerås än så tabellen kommer bli haltande men gårdagens förlust för Sala gör tabellen än mer intressant trots en match mindre spelad.


/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: Fia

Du glömde visst nämna vem som assade det andra målet hörru. Jag menar, vadå macka som macka :)

2009-11-29 @ 17:39:04

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0