Vårruset

Avverkade 5 km igår och fick redan efter några 100 meter en armbåge i sidan. Efter armbågen fick jag nog och tog ytterfilen och sprang runt folk. Jag är glad att jag och Kirran beslutade oss för att gå närmare starten under uppvärmningen för annars hade vi kommit i mål efter ca 1 h. Jag har nog aldrig värmt så dåligt, så mina första 2 km blev uppvärmning (en snabb sådan) och sedan var det bara att bita ihop.


Nummerlapp
Jag hade inte med mig något att fästa min nummerlapp med så jag sprang med lappen först innanför sporttoppen och efter ett tag i handen. Något att tänka på för arrangörerna kanske…

Vätskekontroll
Det fanns 2 st vätskekontroller och vid det första stoppet drog tjejen som höll den mugg jag tagit sikte på, bort sin hand precis när jag skulle ta tag i muggen så inget vatten där. Vid stopp 2 fick jag tag i muggen men innan jag hade kommit underfund med hur jag skulle dricka, springa och andas samtidigt hade vattnet i muggen försvunnit och jag kunde inte mer än fukta läpparna. Så mycket för vätskekontroller!

Upploppet
Jag gjorde en fenomenal avslutning, spurtade de sista 200 metrarna, inget upplopp a lá Lilla-Lidingöloppet från barndomen här inte =)

Intervallträning
En liten tjej spurtade om mig hela tiden för att efter ett par 100 meter stanna och gå (läs: jag kom i kapp) och så höll hon på i ca 2,5 km, någon körde intervallträning =)

Sällskapet
Camilla, en av de som delade picknickkorg med oss kom 5:a av typ 15.000 löpare…galet bra! Rätt intressant och prata med henne efteråt och försöka förstå hur hon kan vara så grym. Tjejen har tydligen aldrig sprungit med pulsklocka, springer max 1 ggr/vecka eftersom hon föredrar spinning, step och liknande. Hennes kommentar angående känslan när hon springer var rätt skön: ”- jag vill bara att det ska ta slut så jag springer så fort jag kan”.

Plus & minus lista
 +
sällskapet
mållinjen
livemusiken från lastbilsflak under rundan
arrangemanget
picknickkorgen

 -
armbågarna
dammet från löparna framför
nummerlapp utan något att fästa den med
ingen kexchoklad i deltagarpåsen :(

/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: Kirran

Jävligt bra sammanfattat!! myche bra gaschpen!

2009-05-28 @ 15:51:12

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0