Spinning, variation & ett försök till

Igår valde jag spinning framför ett löppass med tanke på att vi i kväll ska ut och härja på Solnas gator. Spinninginstruktören är bara för skön, hon är aldrig tyst (man vänjer sig), påminner oss hela tiden om att det är vår träning och att det är därför vi är där. På något märkligt sätt lyckas hon få oss att trampa på ännu hårdare när man redan tror att man är slut. Det bästa är när man avklarat en del av passet och hon då säger: ”- det är nu ni känner om ni fått sova era 8 timmar, ätit bra under dagen och haft en bra dag förövrigt eller om ni haft en skitdag, sovit dåligt och haft chefen hängandes över axeln”. Åh det stämmer verkligen, har upplevt båda sidorna av myntet =)

Hellre jaga än att bli jagad =)

Jag körde med pulsklocka igår bara för att jämföra pulsen med när jag kör ett löppass. Det gav en del svar och för att inte tröttna på den klassiska löpningen tycker jag att det är skönt att jag hittat andra pass som fungerar lika bra eller iaf kompletterar konditionsträningen. Det blir så mycket lättare att variera sig och på så sätt fortfarande orka med och tycka att det är roligt.

Ps. Jag sa ju aldrig mer hoppande pullups, kunde inte låta bli att testa igår bara för att se om träningsvärken skulle komma tillbaka…men nix, ingen träningsvärk idag =)

Kirran kommer älska hoppande pullups så fort jag får tillfälle att visa. Hon kan ju till och med tjuvträna =)

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0