Nu har det väl ändå gått för långt…

Jag är själv uppväxt i Täby och vet vilket liv många barn/ungdomar lever där. Vad jag hört från kompisar som fortfarande bor kvar har det blivit ännu värre på senare år och jag har bitvis faktiskt sett det själv när jag varit i krokarna. När jag läste artikeln om att Täby nu ska starta sommarlägret Girl & the City där flickor mellan 11 och 13 år ska besöka designers, shoppa och ”dricka latte varje dag” höll jag på att ramla av stolen. Är dem seriösa eller??? Trodde ett tag att det var ett skämt men tydligen kör de med reklam i radio och allt…HERREGUD!!! Bland aktiviteterna under sommarlägret ingår det bland annat att ströva i det butiks- och kafétätaområde på Söder som kallas SoFo, gå på spa, besöka NK och göra färganalys.

Täby Centrum har alltid fungerat som en slags fritidsgård. Inget att göra...då drar vi till centrum.

Uttrycket ”pappa betalar” lär ju verkligen komma till sin rätt på Täbys nya sommarläger…

Låt barnen vara barn och gör dem inte till ännu fler lattedrickande Stureplanstjejer…

Lätt provocerande om inget annat, men det kanske är just det dem vill...

 /Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0