Fortfarande färg på kroppen

Om jag idag skulle få välja gymnasielinje igen skulle jag välja målarlinjen. Jag har alltid haft ett gott öga till målarfärg och ibland även ett blint sådant =)

En av mina bästa kompisar har precis flyttat och har fullt upp med att spackla, måla mm och när jag hörde ordet måla var jag inte sen med att hoppa på tåget och hjälpa till. Så igår spenderade jag kvällen i städskrubben...ja eller alltså jag avslutade kvällen där, med målarpenseln i högsta hugg, färgstänk över stora delar av överkroppen (läs: rätt sexigt faktiskt *ler*) och träningsverk i benen, men självklart med ett stort leende på läpparna. Jag älskar den stämning som infinner sig, radion pumpar ut musik, man sjunger med, snackar lite skit medan man presterar och så ser man saker förändras och vet med sig att man själv står för förändringen.

Det är aldrig försent och när jag lägger innebandyn på hyllan kommer det finnas tid till att utforska målarvärlden lite djupare. Vem vet, det kanske finns några sköna grabbar där ute som vill ha en lärling och i utbyte mot målarkunskap få bolla frågor om hur vi tjejer tänker, för det är väl inte alltid det enklaste. =)

Ps. Jag äger inte bara sjukt många par skor (läs: enligt vissa), jag har alldeles för många färgpennor för att inte vara ett barn. Som sagt, jag gillar att måla =)


Så här ser alla mina block ut från skoltiden. Färg, form och lite skön skrift.


/Garpen


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0