Fia gav mig svaret

Här om dagen ställde jag frågan vad det är som händer i kroppen när man pressar den så hårt att man känner en kräk-känsla samt behovet av att springa på toa. Fia skickade mig ett svar...

"När du tränar (tar ut dig fysiskt och således också springer) så utsätter du kroppen för stress. Träning ÄR stress (positiv stress i de flesta fall, negativ om den läggs på en allt för stor vanlig stress). Detta får i sin tur magen att jobba och tarmarna att vilja tömma sig!! därav bajsnödigheten, kräk-känslan...
När jag kör maxtester med mina kunder frågar jag alltid dem efteråt om de vill gå på toa. 9 av 10 svarar ja (med en generad uppsyn:) "


Tack Fia!

Vad gör jag med min vänsterhand?
/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0