Match väntar ikväll

Vi spelade sista matchen i serien i lördags och trodde då att vi spelat vår sista match för säsongen, men Stadslaget ville annat, så ikväll får vi zessor äran att spela mot F17 stadslaget i deras genrep inför SM senare i vår. Om jag inte misstar mig kommer vi säkert känna igen en del ansikten som vi mött tidigare under säsongen i div 1 Östra.

Någon annan som börjar känna sig gammal...?

Jag hoppas tjejerna som fightas om en plats i Stadslaget idag har större tur med att hålla sig skadefria än vad jag hade på den tiden. Jag var med i Stadslaget i flera säsonger och fick spela SM ett antal gånger, helt klart det roligaste man kan uppleva i den åldern. Men skadorna förföljde mig i samband med att SM närmade sig. Ett år spelade vi den sista matchen 2 dagar innan avresa till Småland och SM och med ca 5 minuter kvar av matchen blev jag tacklad in i sargen och drog ut ledbandet i knät, jag skrek av smärta och såg hela äventyret rulla förbi mina ögon. Åkte med laget till Småland men det var bland det jobbigaste jag gjort, fick se alla andra lira vilket var precis vad jag ville göra då, mer än någonting annat...en psykisk pers. Något år senare åkte vi till Karlstad och skulle köra ett "lättare" känna-på-boll-&-klubba-pass och det hann inte gå mer än 10 minuter förrän jag trampade snett och stukade foten riktigt rejält. Återigen fick jag sitta på sidan men fick faktiskt spela några dagar senare när slutspelet började. Med tanke på alla skador som jag ådrog mig under Stadslagsåren kanske det var tur att jag blev uttagen så pass många gånger för man vill ju spela också, inte bara följa med =)  



Hur som helst ska det bli skoj att spela match igen och framförallt se statusen på Stadslaget i år...



/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0