Det blir alltid så här

Varför är det alltid samma visa, så fort innebandysäsongen är över eller vi får ett längre break så blir jag sjuk? Antar att det är all spänning och stress i kroppen som jag samlat på mig under en tid som vill ut och resulterar i att jag blir sjuk. Jag verkligen hatar att vara sjuk och känner att jag varken har tid eller lust. Det är inte det att jag inte tycker om att ligga hemma i soffan och kolla film och bara vara, men jag kan inte slappna av utan tänker på allt jag har och göra på jobbet osv. Det är rätt sjukt hur jag fungerar och jag fick till och med en välförtjänt utskällning av Smidiga Skoog på avslutningen (läs: ni zessor som undrade vart vi tog vägen vet nu svaret, fast vi pratade om en del annat också) pga. detta. Hon påpekade ytterligare en gång att jag måste börja ta hand om mig själv och min hälsa. Jag uppskattar verkligen att hon bryr sig och det har faktiskt fått mig att tänka om lite...


Redan i början av året sa jag att ledordet för 2009 var: förändring och hittills har jag inte haft fel.
Väntar just nu bara på att en viss person ska komma hem från värmen så jag får prata av mig ordentligt och få en del råd på vägen...


Skulle nog må bra av att få relaxa i solen ett tag...eller kanske mer än ett tag...


/En hostande Garp


Något att tillägga?
Postat av: Kirran

Vi kanske ska boka in en veckas semester utomlands tillsammans ( till sommaren)? Fundera på den du!

2009-03-10 @ 16:14:52

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0