Avslutningsdikten del 2

Efter seger i rackethlon vi drog för att fira,
Midsommarafton var nära & även en bira.
Jag har aldrig sett Smidiga Skoog och Kirran så galna,
de vaknade upp på midsommardagen helt blåslagna.
Men först fick jag skratta i köket de härja,
Kirran åt ägg, SS värmde sojakorv så jag fick värja.

 
Sköna figurer dem är och jag vill ej vara utan,
även om saker förändras och vågor tar tag i skutan.


Men roligheterna tar inte slut där,
jag har mer att berätta, lyssna här:


Järngänget drog till Gatufesten och jag laddade som aldrig förr,
att se E-type på avslutningsdagen slutade bakom en stängd dörr.
Missade konserten och fick höra allt i repris,
väckte Kirrans pappa som trodde jag var en galen gris.


Rykten om powernap tog fart så fort jag försvann på toa,
Maria, jolli och co på inkilningen doa.
Vi tog i och på "Plattan" alla fick stå,
iklädda diverse saker utan att gå.
Alla nya visade framfötterna och det var en fröjd att se,
vi gamla stod och fotade och kunde inte sluta le.


På Öbergs land vi zessor satt och avslöjade mellannamn i grupp,
vissa spelade Yatzy medan jag kände mig mest som en mupp.
Tunt underlag är nog inte min grej,
men med lathet man får skylla sig.
Det var slutet på en helg i Linköping och Smidiga Skoog en klubba
fattigare var,
hon lite arg blev, och klubban gick av som svar.
SS har tur att vi samma klubbor valt i alla tider,
så hon min reservsticka tagit och materialliraren i mig lider.


Jolli hade svårt att hålla koll på smycken sina
speciellt en viss ring, jag lovar, ingen kopia från Kina.
Hon fick oss alla att vända ut och in på väskorna våra,
ringen kom tillbaka och tur var väl det, annars Jolli en kille såra.

Fd Spiderstjejerna kom in i gänget och fyllde alla positioner.
Vi införde valfritt inträde och tog emot alla donationer.
Hemma matcher förbundet la på rad så glatt,
vi spelade bra och fick fram ett och annat skratt.


Emma och Öberg jobbar som få,
vi hjälpt dem att städa så att alla kunde gå,
Hem efter match och 3 poäng,
detta efter att vi gett motståndarna däng.


Fikabordet blev gemensamt säsongen till ära,
alla fick sitt namn på en lista och började bära.
Kaffetermos, frukt och bakverk där fanns,
alla tog verkligen i och gjorde sin sak, lite som i trans.
Samlats tidigt och socialkvart vi haft,
vi zessor har skrattat och tagit oss ett glas saft.


Nya ställ vi mottog med namn bak på rygg,
jag vet inte om man blev speciellt snygg.
Men namnet är coolt och känns lite extra vagant,
man vet vem man är och vet att det är sant.


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0