Basket för hela slanten

Lämnade bilen på service i morse alldeles för tidigt (läs: klev upp 05.50) och det förstörde mina planer för kvällen. Men vad gör man inte för sina vänner, ska trixa och fixa så jag kan se L spela sin kvalmatch i basket. Nu när jag själv inte har innebandy kvar får man passa på att se kompisarna spela, jag vet själv hur skoj det är att ha "egen publik".

Jag blir alltid lika fascinerad över hur idrotter kan vara olika när det gäller uppvärmning och värmning innan man får spela osv. Ibland undrar jag om det verkligen är idrotten i sig och de osynliga reglerna (läs: "så här värmer alla fotbollsspelare" etc.) som utövarna rättar sig efter eller om det beror på ledarskapet. Personligen tror jag att det är ledarskapet som är avgörande och ibland kanske det vore nyttigt att lära sig av andra idrotter och testa något nytt. Jag menar skulle inte en basketspelare som får börja på bänken vara bättre om han/hon var riktigt varm kroppen och mer inne i matchtempot? Bara en tanke...
 
Jag lär mig massor
Jag brukar ju lära mig ett och annat om idrott och kroppspråk när jag ser på basket och dessutom hittar jag alltid nya regler och domartecken som jag aldrig sett eller hört innan.

Tänkte passa på att ta lite bilder ikväll också så blir säkert L glad, bara jag slipper att ta bilder som den här:


Det gör ont att spela basket =)

och jag klagar över mina små bollmärken...

/Gnurpisch

Något att tillägga?
Postat av: L

Tack för att du kom och kolla, det betyder mycket för mig <3 som du skriver man lär sig massor av andra sporter, synd att jag inte kunnat se fler av dina matcher under säsongen.

Inga blåmärken idag.... eller nog några men inte så stora.

2009-03-19 @ 22:22:53

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0