Respekt direkt

Man kan skaffa sig respekt på många sätt och man kan se till så att alla vet vem man är ganska snabbt också. En sak lärde jag mig under veckan på golfklubben, information sprids snabbare än vinden. Under min första golftävling någonsin (måndags) lyckades jag med bedriften att göra en birdie på det svåraste hålet, vilket gav mig 6 poäng. Alla som är golfare förstår att min prestation var riktigt bra och när jag la i bollen på 18:e hålet visade det sig att alla visste vem jag var. Jag var inte längre "Lenas kompis" utan "tjejen som gjorde en birdie på banans svåraste hål".

Dagen efter kunde jag läsa följande om mig själv på klubbens hemsida:
 

"Men dagens bedrift stod ändå Susan Garpensund för. Susan har just börjat spela golf och i sin första tävling gör hon birdie på vårt svåraste hål (hål4) = 6p!!"


*klapp på axeln*.

Vart jag än gick kom det fram människor och frågade hur jag hade lyckats med en birdie och gratulerade. Tydligen är det inte speciellt vanligt att tjejer ligger på green på 2 slag på just det hålet. Behöver jag säga att jag stod på green och jublade efter att putten gått ner i hålet, precis som om jag vunnit miljoner på lotto ;) 


Tänkte sammanfatta golfveckan lite, iaf av det jag kommer ihåg just nu...
- Jag gjorde min första birdie, gjorde en del par också vilket jag är nöjd med

- Puttningen fungerade inte alls sista dagen, svor mer än på riktigt länge

- Jag kom 3:a i en lagtävling och fick mig ett regnskydd för bagen, perfekt!

- Spelade samma tävling i ösregn utan regnkläder vilket resulterade i att jag blev som en gnällig 3-åring. Allt var blött och jag tyckte faktiskt synd om mig själv. Jag hann att fundera både en och två gånger varför jag egentligen lirade golf. Det var faktiskt riktigt nära att jag bröt tävlingen men man är ju lagspelare så jag stod ut.

- Jag gjorde av med sjukt många bollar, de hamnade i vattenhindren och i skogen men ocn andra sidan hittade jag en massa bollar när jag letade rätt på mina egna =)

- Vid ett hål letade både jag och Peter, som jag spelade med i mixtävlingen, efter våra bollar och ingen av oss lyckades hittade våra bollar men 6 andra bollar dök upp.

- Jag har gått runt hela veckan med 3 st puttrar i bagen, materiallirare?, närå, bara lite svårt att bestämma mig =)

- Min bag är fylld med klubbor som jag ska prova.

- Efter rundorna blir det mycket golfsnack om de olika hålen, antal slag mm, riktigt nördsnack, sånt som jag faktiskt tycker är lite skoj =) 

- Jag har klarat mig rätt bra ifrån märkliga linjer på kroppen från solen...behöver bara gå barfota resten av sommaren =)
 
- Det är svårt att vara riktigt nöjd med en hel runda så psyket får sig en rejäl törn, man lär sig verkligen hur man fungerar när man är ensam och inte har någon annan att luta sig mot.

- Man blir enormt trött efter en golfrunda, för mycket syre och tankar antar jag =)

Kan man bli beroende av golf?
I så fall är jag mycket nära, skulle inte ha något problem att gå 6 rundor till på 6 dagar...

Har jag tur blir det kanske en runda till i veckan innan jag åker på nästa äventyr...

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0