En rafflande avslutning

Kvällens träning var allt annat än lugn, den innehöll det mesta och slutade nästan med en TV-puckshög. Under "två målet" stod det 2-2 med 10 minuter kvar. Röda laget (mitt lag) gick upp till en 2 målsledning innan blåa laget påbörjade sin upphämtning. Det var stundtals riktigt bra spel med snygga mål och när klockan stod på 59.59 satt blåa laget 4-4 målet och sudden var ett faktum. Vad hände? det var allt jag fick fram =)

Sudden var rena hawaiispelet, alla ville avgöra och det var enmansshow under de 2 minuter som skulle avgöra matchen. Sudden förblev utan mål och straffar skulle avgöra. Varje lag plockade fram 3 straffskyttar och sedan var vi igång. En person av 6 satte sin straff och det avgjorde hela matchen, the pressure was on om man säger så. Blåa laget stod för en mirakulös upphämtning och lyckades avgöra matchen...helt j-la otroligt!

Ps. går det att överklaga?

Så här lugna var vi inte på bänken under dagens träning =)

Trots att jag för dagen var i förlorarlaget kunde jag faktiskt glädjas åt de blåa, för skit vilken dramatik det blev... hela bänken stod upp, det var kaos på hög nivå och jag älskade det! Det enda jag saknade var TV-puckshögen...det är som sagt lite udda att träna med oss zessor, man vet aldrig vad som händer =)

Vad det gäller priset får ni i blåa laget hoppas att fröken Öberg inte glömmer det på söndag....för jag menar, det har ju hänt förrut ;)

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0