En hyllning till Daniel Breitholtz

Alla lag behöver en "Daniel Breitholtz"...


Många utifrån kanske skakar på huvudet och undrar varför vi har Daniel som lagledare/glädjespridare i Zunda, men ingen utanför laget kan förstå vilket nytta han gör för varje individ och laget i sin helhet.
Det är ingen nyhet att man måste må bra privat för att man ska prestera på innebandyplan och som den här säsong har sett ut har det varit en central punkt i Zunda.


Det har tagit mig nästan sex månader att förstå storheten med Daniel Breitholtz. Han kom som praktikant, blev lagledare och har förblivit lagets glädjespridare och personliga coach. Den här veckan har verkligen polletten trillat ner, jag har insett hur mycket Daniel betyder för mig och vårt lag.


Jag önskar att jag hade haft en " Daniel Breitholtz" i mitt lag under hela min innebandykarriär. En person som lyfter alla på individnivå, ser till att alla mår bra på det privata planet, sprider glädje, pushar, peppar, försöker ge råd, en axel att luta sig mot och framförallt bara finnas till. En person som tar av sin egen tid för att hjälpa och lyfta andra och på sitt sätt bidra till succé.


I mina ögon kunde den här säsongen ha slutat i bitar, men tack vare bland annat Daniel kommer vi som lag avsluta säsongen på bästa sätt och vägen dit har varit allt annat än en rakstrecka.


Denna säsong har vi i Zunda växt som lag och det mycket tack vare Daniel Breitholtz.


Daniel, Zundas egen "måbra coach"


/Garpen


Något att tillägga?
Postat av: Kirran

Skön text garpen.

Jag plockar den rakt av tror jag. kramis

2009-02-16 @ 10:05:56
Postat av: Öberg

Fan vad grym text Garpen. Du verkligen sättr pricken över "zunda".. om man nu kan göra det.

Kram

2009-02-16 @ 15:04:57
Postat av: Lisa

Kunde inte ha skrivit det bättre själv - hoppas Daniel känner att du och vi i laget känner så.

Jag vet att han tar till sig.

2009-02-17 @ 07:51:10

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0