Charmen övergår till stress

Mitt jobb kan från ena dagen vara under full kontroll (läs: vilket jag självklart föredrar kontrollfreak som jag är) till att dagen efter bli en kaosdag. Av erfarenhet vet jag att när jag tycker att allt är under kontroll och har haft ett par dagar med bra flyt, så är det bara en tidsfråga förrän något skapar tillfälligt kaos. Kaoset kan göra att jag från ena dagen har lagom mycket att göra och dagens efter plötsligt sitter med häcken full. Jag har mer och mer börjat gå efter min magkänsla för 9,8 av 10 gånger stämmer den. 
   

Att inte veta till 100 % vad som händer från dag till dag är verkligen en prövning när man är lagd åt det ordningssamma hållet, men samtidigt är det charmen med jobbet. Att lösa problem har blivit lite av min grej och det skadar ju inte att jag är världens tävlingsmänniska och sjukt envis dessutom...don´t mess with me!


Ibland övergår dock charmen till onödig stress och då blir jag mindre glad...

/Gnurpisch


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0