Blir pensionärstilen efter ett par veckor

En vanlig fråga som jag får när jag kommer hem från mina Thailandperioder är vad jag har haft för mig. Jag brukar inte ha så mycket att berätta eftersom jag verkligen bara åker hit för att ta det lugnt och njuta av livet och solen.

 



I mitt vanliga liv hemma i Sverige flänger jag fram och tillbaka mellan jobb, innebandy och det sociala livet och har häcken full med att ha koll på alla tider och datum. När jag åker till huset här i Thailand vill jag bara vara, komma ner i varv och äta gott och njuta av värmen. Helst vill jag inte veta vad det är för dag, datum eller klockslag. Jag föredrar att komma ner i varv och ladda batterierna än att fara och flänga överallt. Många tycker det är konstigt men jag känner inget behov av att se så mycket, visst jag går säkert miste om en massa men har man sett ett tempel, har man sett alla tempel.

Man kan vända på det, jag bor inte vid något turistställe utan vägg i vägg med thaiare och umgås även med en del så jag får verkligen känna på det riktiga thailivet (bortsett från att vi bor i ett stort fint hus).

När några veckor gått märker jag också hur jag mer och mer blir som en pensionär. Att åka och handla tar exempelvis nästan hela dagen. Jag orkar med ett ärende sedan är jag klar för dagen, dvs. som en riktig pensionär.

Jag mår verkligen jättebra när jag åker härifrån. Kroppen är laddad med ny energi, de flesta "problemen" verkar vara ur världen och stressnivån är nere på 0. Sedan kanske det inte tar så många dagar innan jag är tillbaka i stressen men då har jag iaf laddat med ny energi och min stubin är något längre än den var när jag åkte =)

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0