En udda julafton

Har tagit mig ett par timmar att smälta allt som hände igår under Julafton. Det var en minst sagt udda julafton, men det gillar jag. Började med lite sol och bad för att sedan bli meddragen till driving rangen med grabbarna för att slå allt för många bollar. Jag som i vanlig ordning sparkade av mig mina flippisar lyckades med bedriften att få blåsor under fötterna, mindre skönt med det var det värt.



Väl hemma blev det poolhäng med alla och jag knäckte en Bacardi Breecer med jordgubbssmak. Man måste ju smaka de nya sorterna man hittar över världen. Jag kan med glädje berätta att den var god, en aning för söt men smakade jordgubbssaft.

Jag skrev ju i inlägget innan om att julfesten skulle firas tillsammans med ca 200 personer. Haha, så fel man kan ha, vi var ca 600 personer, thaiare blandat med oss falanger (utlänningar). När jag kom till festplatsen visste jag inte om jag var på rockkonsert, stort bröllop eller thailänska Nobelfesten.

Skymtade scenen dagen innan från vår uteplats på taket


Från vår uteplats uppe på taket kunde jag skymta scenen och förstod någonstans att det var något stort på gång. Det var dukat jättefint och det fanns fyrverkerier, 3 st storbildsskärmar, tv-crew, serveringspersonal, högt uppsatta personer från kummunen och de flesta thaifamiljer från byn. När vi väl satt ner öste det in thaifolk, de kom verkligen från alla håll och polisen fick styra upp parkering så alla kunde komma in på området.

Utsmyckade bord, massor av bord


På ett "lätt" sätt hade de fixat alla stolar. Visst påminner det om ett stort bröllop man brukar se i amerikanska filmer?



En hel del thaiare

Vi fick mat, underhållning och dessutom dansade vi hela kvällen lång. Thaiare oavsett ålder stod på dansgolvet (en yta framme vid scenen med sand/grus som underlag) och vi falanger var inte sena med att joina dem och det var en härlig stämning, alla vara glada och vi togs emot med öppna armar. Spa-tjejerna som jag sprungit hos rätt mycket medan jag varit här drog med mig på deras tokigheter...
 

Det blev en julfest + invigning av en ny restaurang där vi brukar äta, ett jättekalas! Tydligen var den här festen den störta någonsin i denna stad (större by). Kul att man fick vara en del av den.

Det var en udda julafton minst sagt men det var länge sedan jag hade såååå roligt och dessutom med en massa främlingar.


/Garpen

Trackback
RSS 2.0