Perfekt avslut på DM-helgen

Vi zessor (en femma från damlaget) fick ett perfekt avslut på DM-helgen. Det var cupkänsla, derby, massor av folk på läktaren, tufft spel och enorm kämparglöd på planen. Camilla inledde skyttet och satte 1-1 i boxplay efter ett grymt förarbete av Tosse. 1-2 målet var ett riktigt "klapp klapp" mål som fick avslutas av Brännis. Domaren var lite snabb att blåsa i sin pipa i början av matchen då jag lyckades tråckla fram bollen och skjuta in bollen i mål. Hade det varit en vanlig match hade jag nog protesterat men i det här fallet var det bara att garva åt situationen och fortsätta lira. Vi lyckades hålla undan mot Duvbo och vinna med 1-2 efter att ha fått spela de sista 1.30 i boxplay 5-4 och även 6-4.

Jag tog totalt slut och veva på allt som rörde sig...
Jea hade två st spelare att ha koll på framför mål...
Tosse slet som ett djur för att störa deras diagonalpass...
Lisa styrde deras point så pass bra att deras spel aldrig riktigt kom igång...


Jag hann att kolla upp på klockan en gång och då stod den på 19:47, då var det bara att ta ett djupt andetag och veva vidare. Jag tror inte ens att jag hörde slutsignalen, fanns det ens en signal?

SS vet exakt vad jag pratar om...

Men det som ändå tog priset i den här matchen var den grova filmningen (Hollywood nästa) som Duvbospelaren gjorde framför vårt mål och som resulterade i utvisningen. Inte nog med att tjejen filmade (hoppas någon har detta på film) och landade som en padda på magen, det kom en eftersläng utan dess like som borde ha genererat i en utvisning åt andra hållet.

Efter två dagars spelande och tre matcher i benen kan jag iaf konstatera att det var hur skoj som helst att spela. Vi mötte kanske inte det tuffaste motståndet alla gånger men vem har sagt att det är enkelt att möta spelare som inte gör (agerar) som man är van vid.

Interna poängligan efter 3 matcher (2 oavgjorda, 1 vinst) slutade så här:



Nöjd?
Mmmm, helgen gav en hel del självförtroende...

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0