Jea är skyttekung

Helgen bara flyger fram och börjar lida mot sitt slut men först har jag och min "femma" en match till i DM att spela. Gårdagen gick rätt bra för femman, vi spelade på och hittade varandra riktigt bra ute på banan (vilket vi också bör göra). Jea var första matchens skyttekungdrottning med 3 mål från sin backplats, själv gick jag från första matchen med 1 mål och 2 assist så jag var helt klart nöjd. Vi spelade oavgjort i båda matcherna och upphämtningen i andra matchen från 4-2 till 4-4 på sista 1 ½ minuten var nog det bästa, vi hade tom en målchans i slutet för att punktera matchen men lyckades inte hela vägen.



Gårdagens "men den här har jag aldrig sett innan":  vi upptäckte löparbanan och gymmet i Hallonbergshallen. Med tanke på ösregnet var vi sjukt nöjda med fyndet.

Gårdagens jobbigaste: värmen i hallen, snacka om svettningar...blir egen svetthandduk i båset idag.

Gårdagens vurpa: Nisse stod på huvudet och då menar jag verkligen att hon stod på huvudet, en rätt rolig syn!

Gårdagens luftsving: den stod jag för i powerplay och luftsvingen resulterade i ett mål i baken...uuuups!

Gårdagens hårding: Elli fick en tandflisa utslagen och tand snevriden och åkte till sjukan för att snabbt vara tillbaka med hela munnen bedövad.

Gårdagens märkligaste: en lätt "högljudd" spelare som minsann hade träffat Tosse innan men inte kunde placera henne.

Gårdagens felparkering: Järfällabilen fick sig en skön bot på 500 kr.

I eftermiddag väntar Duvbo så har ni inget annat för er kom till Hallonbergshallen och kolla, matchstart: 16.00

/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: "Salas" pappa

Krya på dig.

2009-08-30 @ 22:19:17

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0