Gårdagens träning på parketten gav en del svar…

Jag hade ju inte bestämt mig för om jag skulle träna men efter lite middag och en powernap a lá Gnurp på 45 minuter var jag som en zombie ny människa, men ner till träningen for jag. Vi hade några skottövningar och sedan började två målet. Vi hade en diskussion om man skulle spela med 3 eller 4:a spelare åt gången och vi var väl inte riktigt överrens så det blev en kombination av båda.

Efter ca 3 veckors inomhusträning har vi haft minst fyra zessor som provat på rollen som målvakt och det tycker jag vi ska fortsätta med. Hur skoj skulle inte det vara om någon upptäcker att de vill göra ett positionsbyte så där efter minst 10 år som utespelare =)


Ett konstaterande från gårdagen är att jag inte ska spela som sista gubbe. Jag gav väl bort en sådär 3-4 mål och var nog mera ett hot mot Peters (egen keeper) än till hjälp. Skönt att äntligen få det bekräftat =)

Vår favoritdam, Virginia i repan fick sig ett nytt smeknamn igår som kom lite oväntat från Jea. Hon kom inte på Virginias namn så det blev Virgin. Jag & Tosse fick oss ett ordentligt skratt. Jag brukar dock kalla henne för Francesca (ser ut som en Francesca) så kärt barn har många namn…

Elin var snäll nog att låna ut sin pappa som vakt under uppvärmningen så han har redan fått en guldstjärna i Zundahimlen. Vi har nog sakta men säkert konstaterat att vi zessor skulle behöva anställa någon som vaktar våra värdefulla träningsväskor när vi är ute och värmer upp. Så har någon ingenting att göra 3-4 ggr/vecka är ni välkomna ner till Solnahallen och sitta vakt. Självklart fixar vi våra autografer på en T-shirt…hahaha ;)


Fido fick även göra debut igår, alltid lika trevligt…diggade som bara den.

Zeger hade vägarna förbi och tackade för sig (respekt all the way), Gbg väntar för tjejen så jag antar att jag säger som igår…LYCKA TILL tjejen!


I duschen diskuterade vi kvällens aktiviteter, vad det är som kommer att ske utanför Skansen. Det kom massor av förslag så vi får väl se vem som lyckades pricka in 13-rätt. Om några timmar vet vi, tills dess ska jag göra lite nytta!

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0