Första träningsmatchen

Igår hade vi vår första träningsmatch mot TT, ute i skogen. Ditresan gick helt ok, skoj med sällskap + mitt telefonsamtal från Smidiga Skoog. Men att åka därifrån kommunalt var ingen höjdare. Jag var hemma vid 23.00 (stod vid första busshållplatsen 21.20) trots att vi fick skjuss från T-centralen. När jag äntligen var hemma hade Ullis en bit på cykel kvar…stackarn!



Jag har då insett att jag är trött på att pendla till träningar, been there done that! 2 års pendlande från Täby till Balrog och Botkyrka får räcka. Jag mer eller mindre levde på bussen och tunnelbanan. Just nu är jag glad att jag bara har ca 5 minuter med bil till träningarna =)

Matchen då?
Ja, vad ska man säga…
- vi vann med 4-3
- det var inget skönspel, men det brukar det inte vara i de första träningsmatcherna för säsongen
- jag fick min första 2:a för säsongen (hade TT fått som de velat skulle jag haft 2 st till)
- länge sedan jag åkte på så mycket stryk i en och samma match. Fulast var helt klart den knätackling jag fick bakom TT:s mål, så j-la onödigt!
- hann med 2 ass (fick nog bara en ass i protokollet)
- Peters och Foppa gjorde några sköna TV-räddningar

- Josse (TT, fd zessa) gjorde nog sitt snyggaste mål någonsin (ironi), haha...

Oavsett spel, resultat och allt annat var det framförallt sjukt skoj att spela och ännu roligare att veta att säsongen nu är igång på riktigt och veckorna framöver kommer innehålla massor av skojigheter!

Fia tömde sin påse med svettband, hårsnoddar och pannband, blev en del. Trots att hon hade en hel påse full kunde hon inte hitta det perfekta hårbandet ;)

/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: Jide

Garp! ditt mål va ganska fint det med ;) det va la du som panga in den i stolpen, mållinje och in?? ska bli kul med ny match på tisdag!

2009-08-21 @ 13:53:12
Postat av: Garp

Jide- Fia snodde det målet och ingen ass fick jag heller =)

2009-08-21 @ 14:00:46
Postat av: Frida

Det var inte jag som gjorde knätacklingen va? Däremot fick jag mig en tryckare i ryggen :-P men ska jag vara helt ärlig så var den inte så farlig.



Kul att spela var det iaf. Grattis i efterskott, glömde säga det igår. Hade rätt fullt upp.

2009-08-21 @ 14:13:23
Postat av: Garpen

Frida- jag tyckte mest du stod i vägen (tacklingen i ryggen) =)

Fick ju trots allt sota för den...



Ps. nej, knätacklingen kom från någon annan.

2009-08-21 @ 15:02:14
Postat av: Fia

URSÄKTA MIG... här snoddes det inga mål... jag fick assen på det målet... DU fick målet. det var vad domarn sa iaf. Jag nuddade inte bollen, jag drog däremot klubban rakt i skallen på den stackars keepern :/



Haha... poäng poäng poäng.. och hårband... det enda som räknas i slutändan ;)



Spelar vi mot TT på Tisdag igen? Jag har nog skrivit något helt annat i min kalender tror jag?



See ya fröken 2minutsCaptain

2009-08-21 @ 15:47:41
URL: http://fragorpadet.blogg.se/
Postat av: Garpen

Fia, jag och Kveding kollade på vägen hem igår och då hade du fått målet och dessutom utan assist...

2009-08-21 @ 16:44:36
Postat av: Jide

jag kände på mig att fia inte va sist på bollen iaf!!! nästa match gills bara snygga mål! yeah!

2009-08-21 @ 20:27:50
Postat av: Fia

Jag föredrar att få gratispoäng i serien dock ;)



2009-08-22 @ 13:50:37
URL: http://fragorpadet.blogg

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0