Crossfit, cykelpremiär & lite golffixande

När väckarklockan ringde imorse hade jag sovit i 6 timmar och fick småstressa för att hinna ner till gymmet och till det crossfitpass som jag hade planerat att delta i innan gårdagskvällen. Vi jobbade 100 % i ca 17 minuter och jag var helt slut efteråt. Hade pulsklockan på mig genom hela passet och det var ändå skönt att se att jag återhämtade mig hyffsat snabbt på de 30 sekunder jag hade på mig att byta plats. Jag var långt ifrån utvilad men behövde iaf inte chippa efter luft.


Dagens pass bestod av:

Rodd
Upphopp
Armhävningar
Situps


Vi jobbade aktivt i en minut och körde 3 varv. Det kanske låter lätt, men när man väl håller på och verkligen pumpar i 100 % kommer både mjölksyran och stundtals även sugrörsandningen. Crossfitpassen är mina favoritpass, riktigt effektiva och dessutom får man lite lag- och tävlingskänsla samtidigt. Speciellt nu när man inte tränar med sitt vanliga lag behöver man få känna lite "lagkänsla". Att passen dessutom inte ser likadana ut varje gång gör det hela mycket roligare, förändring förnöjer.




Lite vårfix
Har varit nere i förrådet och fixat lite, plockat fram cykeln och tog mig själv en liten testride. Behövde fixa bromsarna lite och dessutom fixa stänkskärmen som fått sig en törn i förrådet. Lite smuts på händerna och en och annan svordom senare var det fixat och jag kan nu ta cykeln till jobbet...nice!



Golfbagen har fyllts på
Tog tag i golfbagen också, plockade fram de nya klubborna och försökte plocka ihop alla mina golfprylar på ett ställe. Snart får jag börja svinga....Tjohooooooo!

Min nya golfbag, vad tycks? Visst är den mer jag än min gamla gröna...jag älskar den nya, så snygg och såååå rosa, ja eller med rosa inslag iaf! =)


Har ju hittat de perfekta bollarna också, de har till och med mitt namn skrivet på sig...

Som gjorda för mig =)

Sedan skadar det ju inte att företaget som gjort bollarna samt min golfbag stöder bröstcancerkampen.

 Bild från min bag


/Garpen


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0