På äventyr i Norrland

Bloggen har varit tyst i över 24 timmar, inte riktigt likt mig men det har ju också sina förklaringar. Jag har varit på äventyr i Norrland och vilka äventyr sedan då...
Under de senaste 24 timmarna har jag avverkat: Sthlm-Gävle-Sandviken-Gävle-Sundsvall-Sthlm

Igår kväll åkte jag och min chef mot Gävle för att hitta boende för natten, det gick väl så där...alla hotell i hela Gävle var fullbokade så vi hamnade i Sandviken istället. Inte det ultimata för vår planering men jag klagar inte för vilket j-la lyxrum jag fick...sov som en riktig zessa =)




Hotellets sköna och långa spiraltrapp

Förutom att åka sjukt mycket bil har jag idag även fått känna på kyla eller vad sägs om att vara i ett rum med temperaturen -28 grader. Jag är verkligen ingen vintermänniska och hatar att frysa men jag var tvungen att känna efter hur det kändes. Det tog väl ca 15 sekunder innan jag började huttra och kände att lungorna krympte till sugrörsstorlek.

När vi var på väg hem till Sthlm igen började det riktiga "äventyret", jag var helt inställd på att köra hem och sedan stressa iväg till DM-matchen. Allt gick bra i ca en timme sedan lät det som om vi plötsligt fick en HD-snubbe efter oss från ingenstans. Det sa PANG och det visade sig att vårt ena bakdäck exploderat. Vi stannade till och kunde konstatera att det bara var till att byta däck...lättare sagt än gjort. Jag tog tag i varningstriangeln och traskade ner i diket och tog mig ca 100 meter ifrån bilen. Väl tillbaka hade min chef konstaterat att vi hade ett till problem, vi saknade en specialtång för ena muttern...TYPISKT! Jag tänkte till lite snabbt och tog med mig mobilen och traskade ca 500 meter till en bensinmack som man kunde skymta längre fram. Väl framme konstaterade jag att macken var stängd och skulle läggas ner....MY LUCK! Funderade lite till och började sedan traska in i ett bostadsområde en bit bort och bestämde mig för att knacka dörr för att få tag i specialtången, vad hade jag att förlora liksom. Det hela kändes lite som en inkilning faktiskt med värsta utmaningen =) Jag fick knacka på 2 dörrar innan en trevlig herre gav mig en tång och jag började traska tillbaka till bilen, då ringer chefen och säger att han fått tag på lite hjälp (läs: vinkade in en bil från andra hållet). Efter ca 1 ½ timmes äventyr kunde vi sakta men säkert rulla hemåt mot Sthlm...jag satt mest och skrattade för det hela var lite komiskt, men vad gör man inte för att få komma hem?

Inte nog med att vi fick fixa med bilen, myggen var tokiga och jag fick någon sorts allergisk reaktion för min hand är fortfarande svullen...som sagt inte min dag idag. 

Btw. hann med att både ringa och sms:a "Härskaren" och lämna min plats till förfogande, för chansen att hinna hem och till matchen gick upp i rök i samma stund som däcket exploderade =)

Däcket exploderade



Reservdäcket...snyggt va?
Det tog mig hem iaf =)

Hoppas morgondagen blir lite bättre!

Ps. för er nyfikna kan jag meddela att vi vann DM-matchen...nu väntar änglarna =)

/Garpen som är glad att vara hemma

Något att tillägga?
Postat av: Leniz

Hahah ja vilket äventyr.

Änglarna då måste du bara meddela när och var och hur för både jag och Mutola vill se =) dig in action :p

2008-09-25 @ 23:16:37

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0