Bara en månad kvar

Ja, det är bara en månad kvar tills serien drar igång och som vi zessor har väntat. Försäsongen har gått förvånansvärt snabbt, men tänker jag tillbaka så har det hänt en hel del i Zundaland från första testhelgen ute på ön och fram till nu:

Vi började ute på ön med en testhelg och om förra säsongen speglades av ångest över att prestera har denna säsong hittills handlat om vetskapen av att vi utvecklas med tiden. Förra säsongen var väldigt lärorik träningsmässigt och i år har vi tagit till vara på den kunskapen + lagt till en hel del nya metoder.


Vi har fått prova på väldigt varierande aktiviteter men med en gemensam nämnare; tävlingsmomentet. Vi började med en Rackethlon tävling innehållande bordtennis, badminton samt minitennis.


Fia och jag hade oss en rejäl omgång där varje boll var på liv och död. Med två riktigt tävlinginriktade zessor kan det bara sluta på ett sätt...det var svett, svordomar och ett antal omspelade bollar ;)

Sandra tog hem andraplatsen i tävlingen

och vann en darttavla

Segraren i årets Rackethlontävling i Zundaland:
Moi
 (Fick en tennislektion samt ett tennisrack värt ett antal 100-lappar).

Top 3:
1. Garpen
2. Sandra
3. Smidiga Skoog

Redan tidigt under försäsongen blev vi introducerade för "Anja Pärson"-backen och den har krävt blod, svett, tårar och en och annan spya.




Triathlontävlingen var även den ett äventyr utan dess like, kajakpaddling 3 km, cykling 7 km samt löpning ca 7 km. Det är helt klart bland det jobbigaste jag gjort i mitt liv, både fysiskt och psykiskt, men samtidigt var det bland det roligaste jag gjort idrottsmässigt. Efter tävlingen insåg jag att jag hatar att vara jagad, inte min grej alls även om det under tävlingen gick bättre än förväntat.


Tävlingen invigde även "Härskarens" megafon och den gjorde succé även om jullåten som spelades mitt i allt drev mig till vansinne =)


Härskarens megafon

Ursvik byttes ut mot Haga Parken redan i fjol men i år har vi verkligen utnyttjat hela parken. "Zundasnurran" introducerades och vi fick lära oss att elakingen verkligen är en elaking, inte ens stjärnvinsten var en vinst =)


Zundaznurran

Fjolårets populära grillkvällar ute på ön har fortsatt även i år och vi börjar få rutin på både eld och mat.








Vi har hoppat rep för fulla muggar och importen från Thailand förra året har verkligen kommit till nytta. I år har även ett annat redskap blivit ett måste i zessornas träningsväskor och det ska bli skoj att låta omvärlden ta del av konststycket =)


Vi har haft ett innebandypass nästan en gång i veckan hela försäsongen, ett klart plus från tidigare säsonger. Vi har nött passningar och haft tillgång till en egen DJ som spelat musik mellan övningarna, avslappnat men väldigt fokuserat, helt enkelt en skön kombination.  

Vi har fått prova på bågskytte och några zessor förvandlades till Robin Hood redan efter 5 pilar =)


Det behövdes bara 5 pilar sedan satt pilen där den skulle...


Kirran blev som ett litet barn i en godisaffär när bågskyttet kom igång ;)

Ett gäng tuffa zessor fick sig en lektion runt hinderbanan vid Karlberg och som om inte övningarna var nog, vädergudarna gav oss ett helvete också...



"Varggropen" tog musten ur en men som zessa lyckas man med allt, tom att överlista en jobbig grop =)

Qigongpasset klockan 07.00 ute på ön var en väckarklocka i sig ;)



Det har kämpats, peppats och skrattats och vi är starkare som lag än någonsin...låt serien dra i gång snart!

/Gnurpisch

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0