Oj, det blev lite långt

Lite update från veckan som gått


Måndag: nytt rekord i antal unika besökare...grymt skoj!


Annars har uppladdningen inför första bortamatchen mot Telge påbörjats, det slipas på en del detaljer. Fördelen med att ha en stor trupp är att det alltid finns zessor som tar för sig och visar att de ska lira och drar med sig resten av laget. Under veckan har jag märkt att det inte alltid är så att bollen studsar som man vill eller går så lätt som det gjort förr och då är det skönt att vara omringad av hungriga och envisa zessor som får en i rätt riktning igen.


Jag saknar en viss person på planen något så fruktansvärt. Det är inte lätt att lära en gammal hund att sitta...


Smidiga Skoog har blivit en jäkel på att använda "spettet" vid tekning, hennes tekningsteknik är bländande just nu. Får man signa upp för en lektion SS?


Ordet Amaryllisar får mig att rysa, jag flyr landet!


Förra säsongens stand in i målet: Svetlana, var tillbaka i början av veckan och jag tror inte det var speciellt många som var roade. Hon var både platt, stor och hade en sjuk förmåga av att befinna sig inne i mål trots att vi både drog och band fast henne =)

Mitt lag består av ett gäng besserwissers, positivt menat då alltså. Man kan inte komma och säga en sak en dag, för att sedan ändra sig dagen därpå och påstå att man sagt samma sak båda dagarna. Då får man minsann veta att man lever =)


Igår under fysen var den lilla "djävulen" tillbaka och satt på axeln och ifrågasatte varför jag lirar innebandy och utsätter mig för allt jobbigt. Vet inte hur många gånger jag svor för mig själv. Det märkliga är att man svär lite och sedan är allt bra igen. Betyder det att man kommer spela innebandy tills svordomarna inte räcker till längre?  


Priset "Veckans zessa" är tillbaka och veckans princess blev Kirran, som även blev matchens lirare mot Sten Sture. Hon måste med andra ord klä sig i den "fina" Zundaoverallen och den handmålade zessa t-shirten. Finns not tillhörande krona och solbrillor också =)


Imorgon torsdag är det dags för omgång 2 av "Garpen mot rubb och stubb" och det ska bli intressant och se om veckans utmanare: Jossan håller för trycket...mohaaa!


All for now...

/Garpen


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0