Nästan 3 olyckor på 20 minuter

Jag tror att allt händer av en anledning, frågan är bara varför?

Imorse hände det mycket på 20 korta minuter. Först skulle jag korsa ett övergångsställe och står och väntar medan trafikljuset slår om till rött. I samma veva ser jag en buss ca 70 meter ifrån övergångsstället och bestämmer mig för att vänta med att gå över, en rätt bra idé med tanke på vad om hände. Bussen bränner i världens fart mot rött och är ca 1 meter ifrån att köra rätt in i en lastbil som fått grönt. Min reaktion blev att jag hoppade bak 2-3 meter för hade det smällt hade jag fått delar över mig...garanterat.

Väl på bussen var allt lugnt tills att bussen plötsligt tvärnitar och alla som ställt sig upp nästan trillar omkull. Vet fortfarande inte varför bussen tvärnitade.

När vi väl gick av bussen valde jag att låta den åka iväg innan jag började gena över gatan...det gjorde inte en gubbe som var ca 30 cm från att klämmas mellan vår buss som svängde och en annan buss som stod parkerad. Det var som att jag såg att olyckan skulle ske innan den nästan skedde....sjukt!

Min fråga är bara...varför hände det "nästan" 3 olyckor i min närhet på ca 20 minuter? Var det bara tillfälligheter eller såg jag bara det jag ville se?

/Gnurpisch som fortfarande är ett stort ?

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0