Internationella läsare

Jag fick igår veta att jag stundtals har finska läsare här på bloggen, skoj att även dem vill hänga med oss zessor i Zundaland. Som läsare får man aldrig veta allt som händer, men hänger man med här i bloggen har man ändå en rätt bra bild om vad som händer i veckorna rent innebandymässigt.


Jolli berättade att hennes mamma läser min blogg, för på så sätt får hon veta mer om vad som händer i laget än vad Jolli orkar berätta och vilken mamma vill inte det?

Så tervetullut Jollis mamma! =) (hoppas det blev rättstavat även om Jollis mamma nu kan svenska hur bra som helst)

Finns det fler mammor som gömmer sig där ute? *ler*

/Garpen

Något att tillägga?
Postat av: Annika M

Bra försök, det heter Tervetuloa =) sen mamma = äiti. Jag har lyckats tvinga Martin på universitetet för att plugga finska, haha.



Ha det bra =) Kramar!

2008-11-15 @ 12:09:44
Postat av: garp

Tack Maja =)

2008-11-15 @ 15:07:10
Postat av: Mor - blom

Minusta kirjoitat mielenkiintoisella tavalla harrastuksestasi, sinun kauttasi tiedän mitä Zunda-maailmassa tapahtuu ja näinollen tiedän myöskin mitä arvokas tyttäreni tekee. Muuten minun ja tyttäreni äidinkieli on ruotsi. Kuulumme Suomen ruotsinkieliseen vähemmistöön joten puhumme kotona ruotsia; nyt harjoittelen suomenkieltäni, toivottavasti löytyy kääntäjiä! Jollin äiti

2008-11-16 @ 00:32:48
Postat av: Från Gunvor Sarelin-Sjöblom :-)

Hej Garpen! Jag visste inte att jag skulle hamna i etern: Översättning följder:



"Jag tycker att du skriver på ett intressant sätt om din fritidssysselsättning. Genom Dig vet jag vad som händer i Zunda-världen och på så sätt får jag också veta vad min värdefulla dotter gör på sin fritid. Annars, mitt och Jolandas modersmål är svenska (vårt hem är svenskspråkigt. Det finns två officiella språk i republiken Finland: finska och svenska. Vi hör till den finlandssvenska minoriteten och talar svenska hemma. (Mark Levengood är på sätt och vis vårt språkrör).

I inlägget övade jag på min finska - och hoppades att t.ex. föregående kommentator 'Annika' skulle översätta..



Lycka till i årets resterande matcher!

2008-11-17 @ 11:09:00
Postat av: garpen

Hej Gunvor,

Tack för kommentaren =)

2008-11-17 @ 11:12:52

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0