Vi svenskar är bortskämda

Jag har för varje dag som går, mer och mer insett att vi svenskar är bortskämda när det kommer till mode och design. Det kan faktiskt vara svårt att hitta något snyggt här i NY, tro det eller ej. Ta bara idag då vi åkte till ett shoppingcenter som tydligen skulle vara bra. Jag fick en chock när vi klev in genom dörrarna, det såg ut som en loppmarknad med hur mycket kläder som helst och alla människor drog i allt.

När jag stod i provrummet med det enda plagg jag hittat (läs: träningsbyxor) kom en morsa och mer eller mindre titta in i mitt tygbås eftersom hennes dotter stod i båset bredvid och följande diskussion mellan mor och dotter tog plats:

M (läs: mamman) "- prova den här det är X"

D (läs: dottern) "- varför då?" 

M "- det är ett jättefint märke"

D "- men den är inte snygg"

M "- kanske inte det men prova, jag tänker ändå inte köpa den åt dig"

Min första tanke var...köper/provar man ett fult klädesplagg bara för att det är ett känt märke...ska man verkligen nöja sig med vad som helst?
Nej, det är bara att inse, vi svenskar är bortskämda med alla snygga märkeskläder vi har och den svenska stil vi skapat. Bäst i världen...?...i alla fall i närheten! 

/Garpen som handlat en hel del på H&M i New York...illa eller rätt bra?

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0