En händelserik första dag i New York

Det höll på att sluta illa innan vi ens satt oss på planet i morse. Jag och Kirran tog lite fel på tiden och insåg mitt i kön till säkerhetskontrollen att det stod "omedelbar avgång" på vårt plan. Jag fick PANIK big time och trängde mig före Frida Östberg och co i damlandslaget i fotboll. Vi stressade gärnet, Kirran tappade ut alla sina mynt i vår jakt på gaten och jag kan lova att vi flåsade som aldrig förr när vi väl kom fram. Vi var sist ombord och svettades som grisar. Skit va skraj jag var för ett ögonblick...

Väl på planet sov vi som två zessor ska och spelade lite black jack på stolsskärmen. Under landningen var det väldigt gungigt och Kirran mådde skit och jag insåg direkt att det var på riktigt...några sekunder efter landningen spydde hon. Som om det inte var nog, fastnade jag i passkontrollen, precis på samma sätt som när jag var i USA julen 2006. Jag var borta ca 45 minuter och förstod ganska snabbt att Kirran som väntade helt själv skulle bli orolig, borde kanske ha varnat henne, för jag hade det på känn. Väl tillbaka möttes jag av en överlycklig Kirran som på den tiden jag var borta blivit polare med några poliser. Måste jag nämna att det bara fanns 2 st väskor kvar på vårt bagageband... :)

På vägen till hotellet blev en kille påkörd när han cyklade och tog sig upp och började springa efter bilföraren som bara åkte vidare, det hela slutade i ett munhugg + att killen som blev påkörd slängde sitt lås på bilens bakruta...hela situationen var helt sjuk.

Lite annat under dagen:
- Vi har jagat biljetter till Rangersmatchen imorgon och ska fortsätta imorgon när biljettluckorna öppnat.
- Vi har spelat in en videohälsning till NY Rangers och Henrik Lundqvist..hihi
- Vi har sett på American IDOL
- Kirran blev tagen för Kirsten Dunst för ett ögonblick...jag tycker att vi nu ska utnyttja hennes "kändisskap" ;)
- Jag har redan köpt 2 st väskor, ett par jeans och 3 toppar. 

Kändisspotting: Johan Mjälby, Ulf Ekberg samt Rafaela (ekonominyheterna). 

Med det här tempot kan man ju undra vad morgondagen kommer bjuda på...

/Garpen, sjukt trött

Något att tillägga?
Postat av: de Mander

Ifall du vill ha lite bilder från tournament så finns de på den här länken...

Postat av: Lena

Åhh tur att ni kom med planet och Susan vad är det med dig och Passkontroller?
Låter som ni har det jätte bra, fortsätt så och undrar hur mycket kläder du kommer komma hem med?

2008-05-01 @ 18:17:12

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0