"- Andas Garpen, andas"

Ja, det var orden jag fick höra av Zundas egen PT i slutet av träningen men som jag borde ha hört under hela distansloppet...

Minns ni "Anja Pärson"-backen ute på ön, backen som aldrig tar slut och som bara blir brantare och brantare. Jag trodde jag skulle slippa backen ett par veckor framåt efter testhelgen men inte det...backen var tillbaka redan i dag, inte bara en gång utan 5 ggr. Vi utförde samma distanspass som under testhelgen, denna gång med one message...det skulle gå snabbare än under testhelgen.

Jag tog rygg på Anki hela vägen och stundtals kändes det som om jag hade sugrör till lungor men i mål kom jag. Mest nöjd är jag över min slutspurt in i mål...välförtjänta sekunder ;)

Övrigt:
- Jag tror vi i Zunda fått en ny "Kenyan"
- Att höja volymen på ipoden till nästan max är att rekommendera, det är grymt skönt att slippa höra sig själv flåsa.
- Att köra en bra tempolåt på repeat fungerar det med...till slut kan man tom texten
- Det är skönt att se att domarkåren försöker hålla sig i trim
- Idag lortade zessorna ner sig...rejält...på en grusparkering och allt :)
- Min träningsväska utökades ytterligare idag...ännu fler "måste ha"-grejer enligt "Härskaren" åkte ner

Hur blev det nu med tiden på distanspasset...jo, alla förbättrade sig, grymma som vi är! *fniss*


/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0