Telge spelar div 1 nästa säsong

Jaha, då var man hemma igen efter en siffermässig utklassning 2-8 (tror jag) men siffrorna stämmer inte överrens med spelet. Det måste vara tungt som Farstaspelare att inte lyckas presetera när det gäller. Farsta radade upp bra chanser men brände verkligen allt medan Telge keepern fick glänsa. Elin (Farsta keepern) som gjorde sin första match på flera år gjorde det riktigt bra trots siffrorna.

Det var skoj att se Cicci, Hellsten, Lykke och Elin spela, tjejer man själv lirat med när man yngre och jag lider verkligen med dem idag...

Från läktarhåll fick man uppleva den totala sorgen på ena planhalvan och total glädje på den andra. Telge lyckades skapa en hög a lá TV-pucken och jag är glad att jag inte låg underst för vi snackar 25 pers i en stor hög....aj!

Telge påminde lite om Täby när de lirade i div 1, ett gäng unga hungriga spelare som springer och springer. Ska bli intressant och se vad de kan prestera i div 1...även om jag tror att de just nu har en bit kvar, men mycket kan hända under en sommar.

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0