Påskägg är en tradition

I alla år har jag fått ett påskägg av mamma, det har inte spelat någon roll att jag bott i USA eller att hon själv befunnit sig på andra sidan jordklotet, hon har alltid knåpat ihop ett påskägg till mig och det är jag extra glad över. Förra året hade hon gömt ett ägg i lägenheten och ringde mig från Thailand och bad mig leta...hon är rolig min mamma (läs: tog mig nästan en timme innan jag hittade ägget). I år känner jag att en påminnelse är befogad...finns ju en stor risk att solen gjort sitt och att hon glömt...

Eftersom det nu bara är någon vecka kvar innan mamma kommer hem igen känns det som att hon kanske slår på stort...jag får nog vänta några extra dagar men "den som väntar på något gott...."

Längtar...både efter mamma och mitt påskägg! ;)
Ps. det finns dessutom inget bra godis i Thailand så jag undrar vad hon hittar på...

ägg

//G-a-r-p-e-n

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0