Jag har bara väntat på smällen...

Efter att USA haft problem med bloggar och dolda reklambudskap har jag bara väntat på att diskussionen ska blossa upp i Sverige och mycket riktigt, nu har debatten tagit fart, även om det är i en liten skala. Redan under förra året startade debatten men den dog ut lika snabbt som den startade men nu tror jag faktiskt att den kommer ta fart...rejält.

Googade runt lite nu på morgonen och hittade denna intressanta läsning...jag är ju inte direkt förvånad men att tjejen använder sig utav dolda reklambudskap kommer hon nog få äta upp. Men och andra sidan...hur ska en blott 17-årig tjej veta att man inte får använda sig av dolda reklambudskap?
Att man sedan tjänar grova pengar på sin blogg tycker jag är skoj men att föra sina läsare bakom ljuset är inte ok, inte någonsin. Samtidigt undrar jag hur svårt det är att skriva en rad längst ner i inlägget om att inlägget är en köpt annonsplats.

Ska bli intressant att följa fortsättningen...

//Garpen


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0