Årets rackethlon-tävling är avgjord

I torsdagskväll avgjordes årets upplaga av rackethlon i Zundaland. 13 zessor stod uppställda inför lottningen och det var både djupa suckar och glädjerop som hördes vartefter "Härskaren" drog nytt namn. Lottningen föll enligt nedan:

Omgång 1


Det bjöds på svett, glåpord och stundtals riktigt bra spel och efter ca 3 timmar stod det klart vilka tre zessor som tagit sig till finalomgången: Sandra, Smidiga Skoog och jag själv. Det blev tight, riktigt tight men tillslut stod det klart vem som lyckats bäst... 
 


Jag var svettig men lycklig när Sandra slog ut den sista bollen i minitennisen. Nu är jag en tennislektion rikare och för att matcha läraren fick jag även ett tennisrack av det dyrare slaget :)


Svettigt värre

Sandra var rätt glad trots finalförlusten


Fia och jag värmde upp inför andra omgången genom att "mupp"-posa


Konstaterande # 1: Jag var verkligen skitnervös inför varje omgång men med tanke på slutresultatet var det nog bara bra.

Konstaterande # 2: Torskade första grenen i omgång 1 mot Jossan och förlusten i pingismatchen svider än ;)

Konstaterande # 3: I stundens hetta efter finalvinsten lovade jag att bjuda mina resekamrater på middag och det höll jag minsann. Ibland måste jag lära mig att hålla tyst *fniss*.

Konstaterande # 4: Rackethlon-tävlingen var sjukt rolig och jobbig både psykiskt och fysiskt.

/Garpen

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0