Triathlon a lá Zunda väntar

Idag kom reglerna och förutsättningarna inför torsdagens triathlontävling i Zundaland. Återigen blev jag peppad och sjukt laddad inför tävlingen när jag läste igenom förutsättningarna, det ska bli grymt spännande.
När vi spelade rackethlon hade man iaf koll på grenarna men nu känns det helt öppet och det gör det hela så mycket mer intressant. Oavsett gren vet jag att tävlingsdjävulen i en kommer ta sig ut och vilja vara med och leka...hmmm, vinna kanske mer är rätta ordet ;)

Detta väntar oss zessor under tävlingen:

Första grenen är
kajakpaddling från hamnen och ca 3 km, hur grymt är inte det? Många av oss zessor har aldrig provat på kajakpaddling så jag förväntar mig massor av skratt och en och annan som ramlar i :)
Sammanlagd total placering avgör bonussekunder till starten av terrängcykel.

Jag har svårt att tro att det kommer vara så här fridfullt att paddla på torsdag ;)

Andra grenen är terrängcykel och består av en runda på ca 7 km i blandad terräng. Här kommer nog typ av cykel avgöra en del och materiallirare som jag är måste jag nog leva upp till ryktet ;)
Jag säger bara en sak: hoppas någon av funktionärerna har kamera med sig, kan nog bli en och annan bra bild under loppets gång.

Många kommer säkert använda denna typ av cykel på torsdag

Tredje grenen är terränglöpning på ca 6 km i blandad terräng. Bara för att göra tävlingen mer intressant och spännande kommer en jaktstart att gå av stapeln inför sista grenen. Frågan är om det är jobbigare att bli jagad än att vara den som jagar...you tell me...

En sak är iaf säker, det kommer flåsas en hel del på torsdag :)

Med tanke på att det mesta vi gör i tävlingsform inom laget brukar vara sjukt jämnt och på hög nivå kommer säkert även denna tävling att avgöras på mållinjen...

Hur det går...ja, det kommer ni med all säkerhet att få veta :)

Let the fun begin!!!

/Garpen



Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0